روش های ترویج ادبیات غیر داستانی
کودکی درون من
روان شناسی ادبیات کودک
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
روانشناسی رشد و تربیت کودک
روانشناس کودکان
خلاقیت کودکان
آموزش
روانشناسی کودک
ارزشیابی توصیفی
روانشناسی کودک
روش تدریس
---
پرورش خلاقیت و استعداد یابی
روانشناسی کودک
اختلال یادگیری
---
روانشناسی کودک
روانشناسی کودک
بابا آب داد/ سید سعد موسوی
وب سایت تخصصی کودکان/ فاطمه رسولی
بانک سوالات ششم/ مسعود بیگدلی
شاهد بندرانزلی/مسعود رحمانی
سکوی ششم / حسن حسنی
وبلاگ 5دبستانی / سیامک نوازش
سخت کوشان/ سید جواد ترزقی
وکام2 / رامین مرادی
آموزش ابتدایی، زیربنای آموزش وپرورش /معصومه داداشیان
طعم شیرین کلاس چهارم /مهراعظم سنجری
زنگ ششم/سمیه محمودی
بابا ماهی داد/فاطمه سرودی
یار دبستانی/ راضیه عباسی
نکات آموزشی وپرورشی/هما فرمهینی فراهانی
آموزگار دبستان شهدای دخانیات/عمران مرادنیا
کودکانه
درباره ی کودکان
روانشناسی کودک
کودکانه
ردیابی ماشین
حمل هوایی ماینر از چین
لیزر دوچرخه
هد اپ یسپلی کیلومتر روی شیشه
جلو پنجره لیفان ایکس 60

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کودکی درون من و آدرس koodakiedarooneman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
سمیه مشهدی

آرشيو وبلاگ
دی 1393
آبان 1393
مهر 1393


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 28 آبان 1393برچسب:, :: 13:11 :: نويسنده : سمیه مشهدی

کتاب های علمی
بسیاری از کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب های علمی علاقه مندند. اما چگونه می توان خواندن کتاب های علمی را نیز به فعالیتی سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کرد. 

  • از مخاطبان درخواست شود اگر کتاب علمی در خانه یا کتابخانه ی شخصی شان دارند، به مدرسه یا کتابخانه بیاورند. آموزشگر و مروج پس از مطالعه ی کتاب و اطمینان از درست بودن مطالب آن، دانش آموزان را گروه بندی می کند و از هر گروه می خواهد درباره ی بخش های مختلف آن: تاریخچه ی علمی که کتاب مربوط به آن است، آزمایش ها، دانشمندان برجسته ی ایرانی و خارجی که در زمینه ی موضوع مورد نظر می شناسند، مقایسه ی پیشرفت این رشته ی علمی در ایران و دیگر کشورهای جهان، علل پیشرفت یا رکود این رشته علمی در ایران، به پژوهش بپردازند.
  •  اگر در کتاب آزمایش وجود دارد، مروج یا آموزشگر باید با آماده کردن ابزار لازم، زمینه را فراهم کند تا دانش آموزان یا مخاطبان، آن آزمایش را خود انجام دهند و نتیجه ی آن را ببینند و آموخته های خود را باز گو کنند.
  •  آموزشگر یا مروج باید از پیش فهرستی از کتاب ها و فرهنگ نامه های مناسب که به دانش آموزان یا مخاطبان در کارشان کمک کند، فراهم کنند و در اختیار هر گروه بگذارند. نتایج پژوهش دانش آموزان یا مخاطبان به شکل گزارش که بهتر است با عکس و نمودار همراه باشد، در یک مجموعه گردآوری و به کتابخانه ی آموزشگاهی (در صورتی که در مدرسه کار شود و مدرسه کتابخانه داشته باشد) داده می شود تا دیگران نیز به هنگام نیاز از آن استفاده کنند.
  •   ترتیب دادن بحث و گفت و گو درباره ی رشته های علمی مورد علاقه ی دانش آموزان، علل پیدایش و ضرورت کاربرد آن ها، پرسش از دانش آموزان درباره ی  رشته های علمی مورد نیاز برای جامعه و کشور ما، انتخاب کتابی علمی که موضوع آن با مشارکت خود دانش آموزان تعیین می شود و به نقد گذاشتن آن، سپس ارائه ی معیارهای شناخت و ارزیابی کتاب های علمی به مخاطبان (در صورت امکان با کمک و مشورت کارشناسان شورای کتاب کودک) که مهمترین آن ها، صحت و دقت مطالب، وجود فهرست منابع، به روز بودن اطلاعات، عملی بودن آزمایش ها و درستی نتایج آن ها، اشاره به روابط علت و معلولی میان پدیده ها و درستی و دقت تصاویر و عکس ها، جدول ها، نمودارها و نقشه هاست، خواندن یک کتاب معتبر درباره ی تاریخ علم برای آشنایی با نشیب و فرازها و بازدارنده های پیشرفت علوم در دوران های مختلف تاریخی به شکل جمعی همراه با بحث و گفت و گو و از همه مهمتر ایجاد نگرش علمی در مخاطبان با توجیه و استدلال درباره ی نسبی گرایی در علم برای آن ها و سرانجام تبدیل کتاب های علمی به خواندنی های جذاب و پر کشش برای کودکان از جمله فعالیت های مناسب در این زمینه است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: